יום שלישי, 9 במרץ 2010

שוקולד

אין אחד שלא אוהב שוקולד. אמנם לכל אחד יש את השוקולד אותו הוא אוהב במיוחד, אבל בשורה התחתונה כולם אוהבים שוקולד. ולא רק בישראל, בעולם כולו.
קיימים מאות סוגים של שוקולדים, משוקולד חלב פשוט וחפיסות שוקולד ממולא, שוקולד מריר (50%, 60% ואפילו 85% למשוגעים לדבר), שוקולד אגוזים וכמובן משקאות שוקולד. אפשר בהחלט להגיד כי שוקולד הוא קונצנזוס בינלאומי.

אמנם יש מאות סוגים שונים של שוקולד אך ישנם ארבעה סוגים עיקריים:
שוקולד כהה: שוקולד ללא תוספת חלב. התקן האירופאי קובע ששוקולד כהה חייב להכיל לפחות 35% מוצקי קקאו. השוקולדים האיכותיים ביותר מכילים 70% מוצקי קקאו או יותר.

שוקולד חלב: הוא תערובת של ליקר הקקאו, חמאת קקאו וסוכר. הוא דומה בהרכבו לשוקולד כהה, אבל החלב ממתן את טעמו ומפחית את המרירות האופיינית לקקאו.

שוקולד מריר: שוקולד כהה בעל תכולת סוכר נמוכה יותר ואחוז גבוה יותר של ליקר שוקולד. משמש לרוב לבישול, אך ישנם רבים המעדיפים לאכול שוקולד זה בצורתו המוצקה על פני הסוגים האחרים.

שוקולד לבן: מבוסס על חמאת קקאו ואינו מכיל מוצקי קקאו.
ישנו גם שוקולד לאפייה שהוא שוקולד ללא תוספות. הוא מר במיוחד ובגלל זה הוא לא נועד לאכילה, אך משמש לאפיה.

שוקולד הוא כנראה אחד הממתקים היותר ממכרים שיש. בעבר חשבו שהוא ממכר בגללה קפאין שיש בתוכו אך אין זו הסיבה. מדענים הסבירו כי בטבליית שוקולד רגילה יש רק 10 מ"ג קפאין לעומת כוס קפה המכילה 80-100 מ"ג. כמות הקפאין הקטנה בשילוב עם החומר המכונהTheobromine , שהוא אחד המרכיבים הפעילים בשוקולד, מספקים ככל הנראה את תחושת הסיפוק שחשים אוכלי השוקולד.

שוקולד יש הטוענים עוזר לריכוז וגורם לשיפור הזיכרון. ידוע שלא מעט אנשים אוכלים שוקולד לפני בחינה חשובה או כל דבר אחר שהם צריכים להיות מרוכזים אליו. גם אם טענה זו לא הוכחה באופן ודאי ורשמי ע"י מדענים הרי שרק עצם המחשבה והידיעה עצמה כבר עוזרת פסיכולוגית למבחן. בקיצור כמו שלא הוכח רשמי שזה עוזר לריכוז, זה לבטח לא הוכח שזה מפריע לריכוז..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה